Saturday, September 24, 2011

♡ Kem Manisnya Iman Dusun Eko Resort Lebuhraya Karak Bentong Pahang ♡

Assalamualaikum and Salam sejahtera 

Aini terpilih untuk pergi kem ini. Rasa sangat bertuah tapi Yanie tak terpilih. Bosan kot takde dia, time pergi aku tak pandang pun dia sebab aku takut nanti aku menangis ! Dalam bas, aku paling kecoh tapi dalam hati penuh dengan kesedihan. Baru dalam bas, dah kena marah dengan Abi. Arghhh, malunya ! 

#dekat dalam bas. Muka Acik minta penyepak dari aku. 
Dalam bas aku cuma menyalak jelah. Azim study, hee !

#alhamdullilah akhirnya sampai jua. 
hm, aku takde. 
Adik, Alang, Along and Acik. 

#hee, muka aku lah ! sukanya :)

tunggu group kedua pergghhh lama kot !

# Baya Andy and Eyka Eyman.

Haa, smapai pun korang ! 
angkat bilik then pergi dewan ada sedikit ceramah dan pembahagian group. Seronok dapat Abi dan Umi umi dekat sana. Dah selesai pembahagian group, aku jadi ketua Ar-Rahim Maha Penyayang. Kain benteng warna hijau. Sayang hijau.

Lepas buat benda alah tu semua, dalam pukul 3 petang Jungle Trek. 
#tonggek doh, comel kan ?

Comel comel tapi kena sound lepas tu. Umi suruh pakai macam ni 
#yang pakai shawl putih. Baya, kau jangan kembang lah !

Station pertama ada soalan tapi tak ingat pula. 
mulakan cabaran pertama. Are you ready ?
i'm ready i'm ready !
#muka sebelum masuk hutan, SENYUM !

Perghh, penat kot masuk hutan tapi best. Baju aku tak kotor langsung. Jatuh pun tak. Makum lah dah bantak kali masuk hutan, HAHA !
#aku sentiasa senyum dengan tok, Azillah Othman.

#aku still boleh senyum sayang c:
comel pula time ni.

Sampai pondok, Acik menjerit sebab nampak pacat. Terus menangis dan pengsan. Aku and Along terus menangis sebab Umi halau kitaorang suruh balik dorm. Risau kot. 
Sampai dorm, aku pula yang kena pacat, tengah sedap sedap melantak. Apalagi menangis lah tok tapi sekejap jelah. Hee, sedap kot. Darah mengalir jee. Lepas tu, pergi mandi. Siap siap, pakai baju kurung semua. 
Lepas aktiviti aktiviti nak tidur tak boleh sebab fhone kkena rampas oleh Umi dan Abi. Nasib baik Beby ada fhone time tuh, try call Azim akhirnya dia angkat. Menangis aku ! 
hm, dapat cakap sekejap je. Akhirnya dapat juga aku tidur. Subuh bangun. Gosok gigi and tukar baju kurung Gila nak mandi, sejuk kot dah la air bukit. Huu, mengigil aku.
Makan semuannya lah. Pagi tanpa Along sungguh sepi kerana dia pergi klinik demam panas. 
#eyka, kau nak pergi mana ha ?
Ayunya semua anak dara ni !

penuh dengan aktiviti. 

Pada pukul 1.30 kejadian yang tak pernah berlaku dalam diri aku sendiri yang benda tu memasuki ke tubuh badan aku. 
#harap korang faham lah ye. 
skip skip skip skip skip skip skip 

Bangu pagi untuk pulang ke rumah !
Hari terakhir dan aku takkan jejak dekat situ lagi dah. 
siap, kemas barang then gerak dewan. Ada sedikit ceramah dan makan pagi Aku takde selera nak makan. Dah gerak pergi dewan. Eh eh, aku nampak dia lah. Ohmakjanda ! Mata aku sepet.

woot woot, group Ar-Rahim dapat hadiah lah.
#dah sakai time ni, muka Along tak mandi 2 hari.
lepas tu, salam perpisahan.
Banjir dewan dibuatnya !

#kelakar kan ?


#dalam bas on the wan nak balik
Selamat tinggal Dusun Eko Resort Lebuhraya Karak Bentong Pahang. 
Umi, Abi dan Kawan kawan tersayang. 


εїз Along Anna Ana
εїз Angah Zuraini Zakria 
εїз Alang Neerul Akila 
 εїз Acik Emily Eima
εїз Adik Syafiqah 
εїз Beby Syahiera Rara
εїз Kecik

ILOVEYOU SAYANG !

Berakhir sebuah cerita

No comments:

Post a Comment